lördag 1 augusti 2009

I've waited so long for this moment, the euphoric act of suicide.

En till blogg.
Förmodligen kommer jag vara med aktiv här.
Eller jag ska försöka iallafall. Har ju inte så jättemycket annat för mig.
Men idag, däremot, ska jag hålla på och fixa massa..
bajs.
och så ska jag nog städa. mormor tjatar som bara fan.
och.. ... aa..
jag har nyss vaknat. klockan är 13:29.
Nellie smsade ifall jag kunde komma hem till henne idag och åka hem på sena bussen,
men eftersom jag har fullt upp så vet jag inte riktigt ifall jag kan..
och det suger hårt.

jag hade en dröm inatt.
att jag skulle möta någon. så jag åkte buss, mitt i vintern, till ett ställe där det svämmade över med fjortisar runt hållplatsen, och jag gick och satte mig på en bänk.
Det var någon bakom mig som stog med snöslunga och slängde snö över mig, hela tiden.
Det var kallt. Jag huttrade.
Jag fryser fortfarande, även om det bara var en dröm och den slutade för 30 minuter sen.
Visstja, jag hade kalsonger på mig.
Ja. Kalsonger.
Bara.
Det var kallt och jag blev lila/blå. och alla tittade på mig, som om jag vore ett lik.
Och sen skulle jag gå iväg, och jag såg mig själv ligga på bänken.
Nu frös jag inte längre. Utan nu insåg jag att jag var död.
Jag insåg också att mina fötter inte nuddade marken. Jag såg, att dom ställde sig runtom mig och tog upp en telefon, ringde någonstans.
Vart..? undrade jag.
Då vaknade jag.

Det är lustigt, vad man kan drömma ibland.
Jag har haft drömmar då jag är instängd i ett litet rum på 2x2meter, vita, vadderade väggar med tvångströjja, ståendes och skrika i ett hörn att kycklingarna kommer och tar mig, för att sedan brutalt försöka slå huvudet så hårt i väggen att nacken bryts.
Eller, som när jag drömde för någon vecka sen, bara. När Nellie var med, då drömde jag att jag hade en tå. Eller, jag hade 5. Men min högra stortå var annorlunda.
Den var lixom.. ¨¨¨¨\/^ .. eller nått..
alltså, det var så att första delen av stortån var nästan rakt ner, sen mitt i mitten av den så gick en upp igen till normal höjd, och så var det en extra grejj på den som stack rakt åt vänster.
Eller när jag drömde, också när Nellie var med, att jag och Oskar skulle åka buss någonstans efter skolan, och våran buss var en lastbil med urgröpt släp, med säten i, och jag fick sitta på taket och chauffören var en stoner.

Nu orkar jag inte skriva mer.
Sitter i min säng och lyssnar på Rammstein.
Är pissnödig som fan. Och jag behöver Nellie.
Aja..
Visstja, jag sa aldrig att vårat hus snart blir sålt.
Då flyttar vi omkrinng slutet av oktober/1a november, till Lindesberg.
Förhoppningsvis. Jag vägrar flytta någon annanstans, konstigt nog.
Mest för att Nellie bor där.
Och man slipper betala så mycket pengar. .. Och..
Ja, man kan cykla till henne.
Tar vi det huset mamma tittar på, så blir det nog förmodligen en lång promenad, ifall man ska till henne, eftersom det huset ligger borta mot västra kyrkogården, i det villaområdet.
Nu lyssnar jag på Job For A Cowboy. Dom är roliga.
Och jag är ännu mera pissnödig nu, så hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar